Opus Optimum

Esame patyrusių sieninės tapybos restauratorių komanda. Mūsų komanda susiformavo dirbant kartu, įvairiuose restauravimo projektuose. Kadangi požiūris į meną, darbą ir motyvaciją ypatingai sutapo, nutarėme imtis savarankiškų projektų. Esame atestuoti sieninės tapybos specialistai. Mokslus baigėme Vilniaus Dailės Akademijoje. Vėliau kai kurie iš mūsų studijas tęsė Florencijos restauravimo institute (Opifficio delle Pietre Dure). Savo kvalifikaciją nuolatos tobuliname, o kai kurie iš mūsų turi ir Restauratoriaus – Tyrėjo kvalifikaciją, leidžiančią atlikti polichromijos tyrimus bei projektus.

Specializuojamės sienų tapybos restauravimo srityje, esame dirbę įdomiuose ir reikšminguose Lietuvai  istoriniuose objektuose: Vilniaus Bernardinų bažnyčios ir vienuolyno ansamblis (XVI – XVIII a. tapyba), Tytuvėnų vienuolynas ( XV I- XVII a. tapyba), Vilniaus Visų Šventųjų bažnyčia (XVIII a. tapyba), Kauno šv. Pranciškaus Ksavero (jėzuitų) bažnyčia (XVIII a. tapyba) ir dar daugelyje kitų. Kiekvienas jų skirtingas tiek atlikimo technika, tiek ir išsaugojimo, ir restauravimo užduotimi, todėl teko išbandyti įvairiausias restauravimo operacijas nuo tapybos atidengimo iki tapybos perkėlimo ant kito pagrindo. Savo darbe susiduriame su įvairiais iššūkiais ir problemomis, esame atlikę ne tik tapybos konservavimo ir restauravimo, bet ir atkūrimo darbų. Stengdamiesi kompleksiškai spręsti įvairių objektų restauravimo užduotis išplėtėme savo veiklą, turime patirties restauruojant ir atkuriant popierinius sienų apmušalus. Prie sienų tapybos restauratorių komandos prijungėme popieriaus, medžio dirbinių, baldų, metalo, bei lipdybos restauratorius.

2015 metais gavome geriausio restauravimo projekto  nominaciją  „Burbiškio dvaras – Tyrimai ir restauravimas“

http://kpd.lt/uploads/Aktualijos/restauratoriu_darbai/Burbiškio dvaro rūmai. Tyrimai ir restauravimas.pdf

Opus Optimum restauratoriai

Esame patyrusių sieninės tapybos restauratorių komanda. Eilę metų dirbdami su įvairiais meno kūrinais supratome, kad meno ir kūrybos neriboja valstybių sienos ar kalbos barjerai. Meno kalba universali, o geriausias raktas jai šifruoti tai atlikti darbai. Todėl mielai bendraminčių auditorijai pristatome savo darbus. Tikimės kad tie kas skaitys šiuos puslapius taip pat pasidalins savo įžvalgomis ir patirtimi.
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai updated their status.
When this happens, it's usually because the owner only shared it with a small group of people, changed who can see it or it's been deleted.
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Praeitų metų vasaros pabaigoje buvo įkurta Lietuvos restauratorių asociacija. "Ji atsirado bendraminčių draugų būryje, galvojant apie jos poreikį jau ne vienerius metus. Problemas žinome ne iš spaudos, dažniausiai patiriame savo kailiu, ir matyt ugtelėjome tiek, kad norisi daryti visuomeninį darbą, formuoti restauravimo politiką ir kurti restauravimo mokyklą, apie kurią Lietuvoje iki šiandien niekas ir nešneka. (...) Tikslo tapti didele organizacija neturime, bet labai norėtume kiek įmanoma daugiau suvienyti ir konsoliduoti Lietuvos restauratorius, arba žmones, kurie prie šios veiklos prisideda", - sakė jos pirmininkas Aidonas Valkiūnas. 🎨
Mes šiuo pašnekesiu pradedame naują savo projektą "Tvarios kultūros žingsniai", o visą interviu kviečiame skaityti ČIA🖼 https://vintazozenklai.lt/tvarios-kulturos-zingsniai/lietuvos-restauratoriu-asociacija/
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Restauratoriai, kaip niekas geriau, žino, kad laikas nepagaili nieko. Prieš 40 metų sukurtas kūrinys, buvo gerokai "pasiligojęs". Nieko nuostabaus, kas gi, iš mūsų per 40 metų nebuvo pas daktarus. Su autore ne vieną valandą praleidome keliaudami laiku į tą, atrodo netolimą, bet dabar juokingai atrodančią epochą, kai laidiniai telefonai vis dar buvo "defictas", o pakalbį iš Alytaus į Vilnių reikėjo užsakyti per operatorę. Tačiau net ir juokiantis iš to laikmečio buities kuriozų, neapleidžia keistas jausmas. Kiek reikėjo turėti pasišventimo kūrybai, darbo nebijojimo, kad imtis tokio sudėtingumo ir mąsto kūrinių. Kažin, ar kas dabar tam ryžtųsi? Gal ir ryžtųsi, bet ar įveiktų? Gal reikėtų prie tokių kūrinių skaityti paskaitas dabartiniams Dailės akademijos studentams? Nenorėčiau tikėti, kad tai - paminklas sgrafito freskai Lietuvoje.
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Mūsų komandai smagu buvo padirbėti Alytaus kultūros centre, kur prieš 40 metų dailininkai Romas Dalinkevičius ir Nijolė Vilutytė sukūrė nepaprastai sudėtingą darbą "Audėjos", didžiulės apimties kūrinys atliktas trijų sluoksnių sgrafito ir freskos technika. Nuvalius dulkes ir nešvarumus atsiskleidė sienų tapybos spalvos, o sutvarkius įtrūkimus ir smulkias netektis išryškėjo kompozicijos detalės, išpjaustytos ir tapytos ant trijų spalvų tinko.
Su autore Nijole Vilutyte mintimis perėjome ir prisiminėme visą kūrybos procesą. Dėkojame, kad mielai dalinosi savo patirtimi ir šios sudėtingos technikos paslaptimis.
Linkime sėkmės Alytaus kultūros centro valdytojams ir tikimės, kad saugosite šį nuostabų kūrinį ir juo galėsime džiaugtis dar daugelį metų.